Äntligen hemma!

Shit vilken dag! Hjälpt Tessan och hennes mamma att flytta till Varberg :)
Jag gick upp halv 8 efter 5,5 till 6 timmars sömn och gjorde mig iordning. Var klar vid 20 över 8 så jag åkte till Tessan. Hahah! När jag skulle "pakera" för att vänta på att Tessan och Sofia skulle komma och öppna bommen ställde jag mig mellan två katter som satt och stirrade på varandra ^^. Dom flyttade inte på sig heller, även om jag tutade :S Så Sofia fick flytta på en katt så jag kunde köra förbi :) Så när jag kom fram till deras svale och parkerat, väldigt fint btw ;), så ställde vi in lite kartonger i bagaget för att vi tjejer skulle åka i bilen. När det var fullt där väntade vi på att Helena (Tessans syster) och Primus skulle komma med släp. Sen kom även Primus pappa (tror jag det var?) med släp. Jävlar var mycket kartonger det var! Var klara vid 11 (tror jag?), så då började roadtrippen. Hahah, jag körde fel så fick köra en liten omväg för att komma ut till motorvägen. Sen på motorvägen började en lampa att lysa i instrumentpanelen, så jag ringde mamma direkt och frågade vad det var. Hon fattade inte vad jag menade, så Jessica kom på den lyssande idén att kolla i manualen för bilen. Betydde någon om motorelektronikfel. Så vi fick svänga av motorvägen vi Fjärrås och stannade vid Shell. En stund efter vi svängt av släcktes den, men jag ville kolla ändå. Så jag och Jessica gick in och hon frågade om dom visste vad det betydde, men det visste hon inte, så hon ringde sin bror som sa att det var lugnt, att det gick att köra ändå :) Så då körde vi ut på motorvägen igen och fortsatte mot Varberg. När vi kom dit möttes vi av Tessans mormor. Efter en stund kom dom andra bilarna med släpen. Så vi började att packa ur min bil, en tavla på söta Wilma hade gått sönder, men det var bara glaset som tur va, så det går att köpa ny :) Sen fortsatte vi att packa av släpen. När vi var klara fick vi pizza =D Mm-mm!
När vi, jag, Sofia och Bebben (Tessans bror) skulle åkte hem verkade hela Göteborg vara i kaos. I Mölndal var det världens kö, lite längre fram stog det att det hänt en olycka på Älvsborgsbron, så vi svängde av och tänkte åka via centrum, lika mycket kö där och ta Göta Älvbron istället. Men nej nej! Den var avstängd. Så vi åkte mot Tingstadstunneln istället. Fortfarande massa kö, men efter tunneln släppte det :) Det tog oss 2 timmar typ att komma till Tuve från Varberg, 1,5 av dom timmar i kö! Helt kaos, stog bilar överallt med varningstrianglar, både mitt i vägen och intill. Efter vi släppt av Bebben i Tuve åkte vi till Systembolaget i Amhult för att köpa vin, sen körde jag Sofia till Varholmen. Sen fick jag äntligen åka hem. Dock fick jag lite dåligt samvete för att jag inte körde henne hela vägen hem, hon var kissnödig och hade lite att bära. Hoppas hon klara sig :)
Håll på i 10 timmar, inklusive rökpauser, kylpauser och matrast :)
När jag kom hem gav jag katterna mat direkt och hällde upp ett glas Fanta. Skönt, nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på Desperate Housewives. Gissa vad som händer då? Jag trampar i kattspy på mattan, så jag fick tvätta strumpan i handfatet och trorka mattan. Nu äntligen sitter jag i soffan..


possposs'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Få nagellack för 0 kr

The Slanket

Photobox - 100 foton gratis

Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]

Club4Beauty.se

Fashionize.se