Erkänn gulligt :) ♥

Godnatt typ

Chriss åkte hem förut :( Han åkte med mig till Sandvika och tog bussen därifrån till Oslo, medans jag åkte till jobbet. Kändes tomt när jag kom hem :(
Fast han hade gjort 2 gulliga lappar igår. En låg utanför dörren och en hade han slängt, men jag plockade upp den ;) Så gulligt! Dessutom hade han "skrivit" Jag älskar dig ELLIZEN utanför mig i snön. Ska se om jag kan få bild på det imorgon, blir nog ganska svårt, typ 5-7 meter långt ♥

Javäl. Jag ska jobba hela denna veckan, sen får jag besked om jag får vara kvar eller inte. Så denna veckan ska jag kämpa på som fan. Självklart har jag gjort det innan med, men nu blir det mer!

Nu ska jag kolla på OTH och försöka att somna. Älskar att min tv stänger av sig själv och att jag kan koppla i min hårddisk i den :D ♥ Kjempe greit!

:D / :O

Hej på er!
Chriss kom igår :D Dock blev det massa kaos. Dom fick åka in i tullen och det tog massa tid så han missa sista bussen :( Han har inga pengar på sin mobil. Men det visste jag inte då.
Jag visste ju inte när jag skulle sluta heller. Så vi kom överens om att han skulle höra av sig när han var på Hövik, om jag hade slutat då skulle han gått av på ekeberg. Annars skulle han åkt till Sandvika. Men han hörde inte av sig och jag skickade massa sms och försökte att ringa. Men jag kom inte fram, trodde att hans mobil inte hade något batteri, vilket skulle innebära att han inte hade tillgång till mina nummer.
I alla fall stog jag på Sandvika i en haltimma och vänta på att bussarna han kunde tagit skulle komma. När båda hade gått igen chansade jag på att han hade gått av hemma. Så jag tog taxi, eftersom att sista bussen hade gått :( När jag kom hem såg jag inga fotspår upp. Då fick jag panik! Men jag fortsatte upp för backen till min dörr. Men ingen Chriss. Jag visste fan inte vad jag skulle göra. Jag ringde till mamma och väckte henne. Förlåt! Jag fick panik verkligen. Började gråta när jag ringde henne. Men efter jag lagt på med henne ringde Chriss från en taxi. Han var påväg hit. Gud vilken lättnad! Fan vad rädd jag var! Blev inget bättre av att hans mamma smsa och fråga massor och tänk om han blivit anfallen eller något. Jag var så rädd!
Han hade sagt fel adress till taxichaffören, men tillslut kom dom rätt! :D ♥

Ska snart gå till jobbet. Vill egentligen inte när min Chriss är här. Men jag vill verkligen ha detta jobbet!

Hårsprej :)

Köpte nytt hårsprej med. Det jag hade innan fick mitt hår att se blött ut. Nej usch!
Jag rekomenderar verkligen detta!

Godmiddag!

Plattat och fixat mitt nya hår nu ;) Sjukt vad lent det har blivit :D Tog i en hårinpackning igår kväll med. Underbart! Får nog klippa mig oftare kanske. Är nöjd med resultatet, trots att det känns massa kort. Men snelugg är verkligen min grej.
Här kommer lite bilder :)

Fixat!

Puh!

Nu har jag bokat tid för att fixa det dumma som jag gjorde igår^^
Resultatet får ni se sen när det är fixat ;) Hahah! Jag är så dum!

Ooo nej!

Jag gjorde precis något väldigt dumt :O ^^
Detta måste fixas. Jag få se om jag kan fixa det imorgon.

Godnatt!

Nu ska jag kolla på OTH och försöka att somna :) Är ledig imorgon, ganska skönt. Ska se till att handla lite och städa och så :)

Kollektivtrafiken idag :(

Var inget vidare för min del. Inte alls faktiskt.
Började imorse. Skulle tagit tåget som gick 16.33 från Sandvika, som skulle gått direkt till Asker, men det skulle vara försenat til 17.13. Så jag tog ett annat tåg som givetvis skulle stanna på alla ställen innan Asker. Jag blev i alla fall en kvart försenad till jobbet.
Fast det var ganska lugnt när jag kom, så det gjorde nog inte så mycket om man ser det så :P
När jag skull hem missade jag tåget som gick 22.27 precis, det tåget skulle gått direkt till Sandvika. Han såg att jag sprang för att hinna, men precis när jag skulle trycka på knappen åkte han iväg. Fan vad sur jag blev! Så jag fick ta ett annat tåg som gick 22.36. Vilket gjorde att jag missade bussen som gick 22.48 med 3 minuter. Så jag fick stå och vänta på bussen, rastlös som jag var rökte jag. Då kommer en äcklig busschafför ut och ställer sig en meter från mig. Typ 20 sekunder efter säger han astyket ba Stå inte där, det kommer rök här. Jag ba okej, höjer ögonbrynet och går därifrån. Visst jag fattar folk som inte vill ha rök på sig, men då ställer man sig fan inte bredvid en person som röker om man har så ont av det?
23.10 går bussen till Bekkestua och jag får gå från Bekkestua och hem i kylan :(
Imorgon hoppas jag att jag har bättre tur!

Godmorgon

Vaknade för 20 minter sen. Jag är fortfarande massa trött. Vill sova mer, men det är för ljust. Jag får nog köpa en sån som man har över ögonen när man sover, vad det nu heter :P

Igår hade jag några egna bord på jobbet, för att dom skulle se hur mycket jag hade lärt mig. I början gick det väl sådär. Men sen gick det bättre. Men att öppna vinflaskor är inte min starka sida! Dock förklarade dom för mig sen varför alla korkar knäcktes, jag skruva snett.
Mye folk vart det igår i alla fall. Stress från 16 - 00, då vi sluta.

Nu orkar jag inte skriva mer. Sitter typ och halvsover.. Känner inte allls för att jobba idag :(

Godmorgon ;)

Vaknade klockan 12, så jag låg och kollade på One Tree Hill till 13.20. Nu har jag precis ätit frukost, så nu ska jag göra mig iordning och sånt.
Är lite nervös. Ska ju vara själv nu en timma på morgonen. Noomie skrev en lista till mig med allt jag skulle göra, så det ska nog gå bra. Chefen sa att han skulle komma kvart i 4. Det hoppas jag verkligen. Det kommer ett sällskap på 20 personer klockan 4 så..
Men det går säkert bra ändå ;)

Ha en bra fortsatt dag! ♥

Grattis!

Måste säga grattis till Chriss med som fick sitt c-körkort idag efter allt strul :) ♥

Såg en grej på fb nyss, helst något jag sluppit att se.. Men nu såg jag det :(
Idag skulle du blivit ett år äldre. Miss you soo much! ♥

Klar :)

Sånn. Nu har jag duschat, tvättat, handlat och håller på att diska :) Ska bara fixa håret, sen är jag klar för att jobba. Vet dock inte om jag är så sugen på det. Har hört lite äckliga grejer som hänt där. Typ tallrikar som flyttar på sig mitt framför ögonen, grejjer som helt plötsligt ramlar ner, bordsbongar som flyttas till annat bordsnummer. Jag tror ju på sånt, så jaa.. Jag vill inte uppleva något sånt :O

Godmorgen! :)

Usch jag är så sjukt trött :( Somnade ganska sent igår, typiskt att jag ska ha massa att göra innan jobb idag då. Igår vakna jag 11 automatiskt.
Innan klockan 14 ska jag ha:
  • Tvättat lakan
  • Diskat
  • Handlat
  • Duschat
Bara för att jag har så tjockt hår tar det hundra år innan det torkar, annars hade jag kunnat gå upp mycket senare.
Dessutom ska jag ringa Chriss med. Vi har knappt pratat med varandra denna veckan :( Men det får jag väl göra medans jag handlar.

Jag vill sovaaaaaaa!

Godnatt!

Kom hem från jobbet för en stund sen. Slutade halv 11. Hade ganska flax med tåget och bussen. Vänta typ 2 minuter på båda. Dock fick jag ta bussen till Bekkestua och gå hem, för det gick ingen buss därifrån. Inte så göy när man verkligen behöver gå på toaletten^^
Idag gick det mycket bättre på jobbet. Inte lika mycket gäster idag, så det var ganska lugnt. Dessutom kunde jag det grundläggande om kassan, så jag behövde inte springa efter Noomie hela tiden :) Jag trivs massa bra och hoppas verkligen att jag får detta jobbet!
På torsdag från 15 till ca 15.45 ska jag vara själv, så imorgon ska hon visa mig allt som ska göras innan gästerna kommer. Är lite nervös, men det kommer nog gå bra. Noomie sa att jag kunde ringa henne om det var något jag undra. Hon är verkligen asshysst! :)

Nu ska jag fixa lite grejer, sen ska jag kolla på OTH och försöka att somna!

11 månader med min älsk idag ♥

Tiden går massa fort ju! ♥

Men nu måste jag gå ner till bussen så jag hinner med tåget till Asker.
Ha en bra dag!

Sliten!

Gosh. Det var länge sen jag jobbade så mycket ^^ 8 timmar utan rast med en macka i magen. Mina ben gör ont.
Bra dag att jobba första dagen på i en restaurang. Vet inte hur många små tuturduvor som kom.
Jag fatta inte kassan först heller. Så varje gång jag tog en beställning så fick jag vänta tills någon av dom andra kunde hjälpa mig. Men i slutet av kvällen kunde jag den ganska bra, så jag hoppas att det går bättre imorgon. Ska jobba där hela veckan :)

Resan hem var dock inte lika rolig. Skulle ta tåget till Lysaker som gick 00.28. Så jag stog på perrongen helt själv och väntade på tåget. Kommer ett på spåret bakom mig. Efter ca 5 minuter kommer det ut två gubbar, dom frågar vart jag ska. Dom säger då att tåget jag ska ta går från spåret bredvid, där dom stog. Så jag går på det och väntar. Dom gick lixom av 2 minuter innan det skulle gått och tog en cigg. Så ja självklart blir tåget försenat och jag får gå av på Sandvika istället för jag har ingen lust att missa bussen som går från Lysaker.
Från Sandvika får jag ta en taxi för att det inte går några bussar. Kul!

Alla ♥s dag

Godmorgon!

Vaknade klockan 10 för att mitt alarm ringde. Hoppade direkt in i duschen och blev en människa igen. Känner sig ganska ofräsch när man suttit och knött på en buss i 3,5 timmar. Dessutom när hon framför vill ha sätet så långt bak så hon vill sitta i ens knä och hon bakom sparkar en i ryggen. Helt tillknäcklad!

Idag är det alla hjärtans dag. Den ska spenderas på att jobba :( Hade viljat vara med min älsk idag! Men han kanske kommer senare i veckan :)
Imorgon har vi vart tillsammans i 11 månader. Fatta vad tiden går fort. Ett år snart ju :O Att han har stått ut med mig så länge ;)

Jag börjar klockan 3, men innan det ska jag lämna in mitt flyttpapper. Skulle gjort det förra veckan egentligen, men jag sov så dåligt så jag orkade inte gå upp så tidigt :(

Nu ska jag kolla runt lite på internet, smörja in mig och göra mig iordning för att kunna gå ut!

Ha en bra dag!

Swebussen skulle egentligen vart på terminalen 22.40. Men den var framme 22.29, så jag hann med bussen som gick 22.39. Tur de annars hada jag fått vänta i en timma på nästa. Dock var han som körde den bussen ganska seg. Stannade på hållplatser där de inte ens väntade någon.

Nu är jag massa trött. Inte sovit bra alls denna helgen. Natten till lördag hade jag en förjävlig astma och vaknade tusen gånger, den fortsatte hela dagen, trots 2 oder medecin :(  Natten till söndag var det inte lika illa, men sov inget bra då heller. Tur att jag hade min älsk bredvid mig i alla fall så det var kosigt när jag var vaken :) ♥ Saknar honom massor!! ♥

Nu ska jag kolla på one tree hill och försöka att somna. Jag vet att jag skrev att jag var trött. Men hur trött jag än är ibland så kan jag inte somna :(

Bilder från i lördags :)

John och Chriss :)

Inga-Lill :)

Vi fick kakor :)

Simba :)

Och tårta :)

Som vi skulle skära upp med en köttyxa typ ^^

Han älskar verkligen den där lådan!

Zindy gosar på en påse :)

Brun med sol ;)

Sitter på bussen till Norge nu. Haft en bra helg!
Var hemma hos pappa från tre till halv elva typ. Hade massa trevligt! Det är ju inte så ofta jag träffar pappa eftersom att jag bor hos mamma när jag kommer till Sverige. Även fast han bor 10 minuter därifrån. Dåligt av mig! Så igår var en massa bra dag!
Vi kom dit, fika och prata lite. T.ex om svenskarna som kommer till Norge för att skala bananer. Helt sjukt. Skulle jag aldrig palla. Hatar ju bananer så nej! Inget för mig.
Kolla på melodifestivalen också. Fyfan! Det blir ju bara sämre och sämre varje år. Seriöst! Christian Walz var ju helt klart bäst. Men han gick inte ens vidare. Sista gången jag kolla på den skiten!
Sen såg vi en film på 6:an med. Handlade om en explosion i en tunnel. Trodde först att det inte skulle vara min typ av film. Men jag satt helt fast! I typ trejde reklamen gick vi hem för vi var så trötta allihopa. Fortsatte kolla hemma ;)
Lägger in bilder när jag kommer hem om jag orkar..

Idag har jag solat där Chriss bor. Vet var såå skönt! Så nu har jag fått lite färg och ser inte ut som ett spöke. Skulle egentligen solat 2 gånger. Men jag vågade inte med tanke på hur jag såg ut sist jag gjorde det.

Hoppas att ni har haft en bra helg!

Äntligen ;)

Äntligen flyttade gubben, som satt bredvid mig, på sig. Han tog halva mitt säte och satt som om han ville bli påsatt. Harre gud! ^^

Nu är det bara 35 minuter kvar :D

In Sweden :)

Kom till Sverige för en stund sen. Pratat med Chriss en timma :D
Gud vad jag saknat honom och katterna! Ska kosas hela helgen.
Påvägen hem ska vi åka via till Kjell och hämta mammas One Tree Hill box :)

Sista dagen på jobbet..

Jag hann hem en stund. Tur det, hade glömt lite grejer.
Jag längtar massor till klockan är 21.30. Då får jag träffa min fina pojke :D ♥

Jag kommer fysa ihjäl sen. Ska ha min skinnjacka för min korta dunjacka är i Sverige, så jag tänkte ta med mig den tillbaka. Lättare att packa ner skinnjackan är en tjockis dunjacka ;)

Idag var min sista dag på jobbet, känns lite tråkigt :( Men vi får hoppas att det går bra på måndag så att jag får ett heltidsjobb eller vad det blir.

Btw. Jag fyllde en kanna med iskallt vatten som jag skulle kasta på Simo. Men han märkte det och tog upp handen så jag fick hälften i ansiktet :(

Nu ska jag kolla så att jag inte glömt något mer.
Hare bra så länge! ♥

Grattis pappa! :D ♥

Var en ganska sen dag på jobbet idag. Mådde inte så bra..
Dessutom har jag haft en äcklig huvudvärk i tre dagar nu som kommer och går. Den gör mig illamående.
Jaja, Simo var inte där idag. Tur för honom med tanke på vad han gjorde mot mig igår.
Han hällde iskallt vatten på min rygg när jag böjde mig ner :O
Så nu jävlar är det payback-time ;)

Pappa fyller år idag. Grattis till honom! ♥
Ska snart gå upp och ringa. Måste packa lite först bara. Ska till Sverige imorgon :)

God natt!

Nu ska jag hänga tvätt. Sen ska jag försöka att somna!

Sov gott!

Gulligt toapapper ;)

Märkte idag att det stog på Svenska också :P

Mjaauu ;)

Hej! :D Tänkte egentligen gå upp 9 imorse, men jag orkade inte, så jag gick upp 9.20 istället. Satt i sängen en stund och försökte att vakna lite. Sen fick jag stressa massor. Nä, men då är bussen självklart 10 minuter sen :( Stressa i onödan.
När jag kom till jobbet satte jag mig med dom andra en stund och softa :)
Inte så stressigt idag, kommer i vissa stunder när alla går samtidigt.
Efter jobbet gick jag till Manpower och sa att jag inte kunde jobba nästa vecka för att jag skulle provjobba på restaurangen i Asker. Lite synd, tycker om att jobba där. Dom är så sköna :)
När jag hade pratat klart där gick jag till Simo som satt på ett café, han bjöd mig på en pepsi och vi snackade lite. Trevligt! Sen kom hans kompis också :)

:D

Jag ringde precis till stället där jag var på arbetsintervju. Han hade inte ringt för att han inte fått tag på min referans.
Chriss tjata på att jag skulle ringa, så jag frågade mormor och hon tyckte också det. Så den 14:e skulle jag komma dit och typ provjobba och se hur det går till :D
Jag hoppas verkligen att det går bra. Att jag inte är så nervös så jag tappar tallrikar och grejer ;)

Jobba på natten

Gick in på Manpower efter jobbet och lämnade mitt skattekort. Så jag får lön den 24 :) Skönt med lite pengar!

Hahaha! Vad är det för sjukt ställe Manpower har skickat mig till? ;) Vi satt och åt på rasten. Helt plötsligt börjar dom prata om att jobba på natten. Simo satt och prata med P. Om att hennes man har gått i pension, för 20-25 år sen. Jag ba Öö hur gammal är han då? Och bla bla bla jobba på natten. Jag sitter där och fattar inget. Så jag ba okej, som om jag bryr mig att hennes man har gått i pension :S Han frågade om jag visste vad jobba på natten betydde. Jag ba öö? Dom menade sex. Och där satt jag och fatta inget om varför han snacka om pension. Men då ramla poletten ner ;) Hahaha sjukt! Sen frågade han om jag tyckte om att jobba på natten. Svaret ska vi inte gå in på här ;)

Lite göy vid köksbordet da :P
Jag Har du mascara? frågade jag Klara
Nore Nej.
Mormor Heter du Klara?
Nore Hon sa inte Klara. Mormor tittar på mig.
Jag Nej, jag sa mascara.
Nore Så brukar min mamma också säga. "Heter du Klara?"
Jag Min mamma med. Undra vad dom har fått det ifrån? ;)

Ensam..

Jag kan inte somna :( Jag saknar min Christopher bredvid mig! ♥

Snygging ;)

Pratar med babe på msn/skype :) :love:

Mööph!

Kom precis hem från bussterminalen. Var och lämnade min älsk där. Vill inte att han ska åka :(
Vi har haft en mysig helg i alla fall :)
Längtar tills fredag, då åker jag till Sverige! ♥

Stället jag var på intervju på i fredags ringde igår och frågad om jag had några referanser. Så jag fick ringa chefen på mitt gamla jobb och frågade om han ville ställa upp. Det ville han! :) Hoppas att han säger massa bra saker!
Vill verkligen ha det jobbet. Verkar perfek för mig! Ni får hålla tummarna för mig! :)

Mormor kom hit förut med:)
Chriss glömde sin mobil förut när vi hade åkt. Först tänkte jag att vi kunde byta mobil, att han kunde ta min så länge. Men han hade ju biljettnumret på sin mobil, så jag fick ringa Ingela och fråga om hon kunde komma och lämna den på terminalen. Lite pinsamt, men det gick :) Så jag fick även skjuts hem, blev ett litet fort hej då till min älsk dock :(

Jag saknar honom redan! Han är världens underbaraste kille!

Såhär kan det se ut när vi är med varandra ;)

Godmorgon!

Vaknade för en liten stund sen. Var skönt att få gå och lägga sig efter igår. Bara massa stress!

Dagen började med att jag gick upp 10 minuter innan jag skulle gå ner till bussen. Stress! När jag kom till jobbet märkte jag att jag hade sjukt ont i ryggen, vilket gjorde att jag inte kunde jobba lika snabbt. Stress! Slutade halv 4, klockan 16.10 skulle jag ta bussen från Sandvika till Asker för en arbetsintervju.
Småpratade lite med tjejen som jobbade där. Visade sig att hon också hade gått på Burgården :P Sammanträffande!
Jag tror att intervjun gick ganska bra. Jag hoppas verkligen!
Efteråt gick jag till Askerstation för att ta bussen. Busschaffören började prata med mig så vi prata lite en stund :P
Bytte buss på Sandvikastation och åkte hem för att byta byxor och lämna min väska. 20 minuter senare tog jag bussen till bussterminalen för att möta min älksling som kom igår :) ♥

Godnatt!

Nu ska jag försöka sova..

Jag ramla förut utanför min dörr, det är glashalt :( Jag slog i mitt knä, det gör massa ont. Jag är så klantig! Fast det var första gången jag ramlade och slog mig denna vintern :P

Godnatt! :)

Öhh :question:

Jag pratade precis med mamma. Mitt skattekort har kommit till min adress i Sverige :S Hur i hela friden fick dom den och varför skicka dom den dit? Jag har ingen användning av den där :S :question:
Jaja, men det har kommit i alla fall. Chrissan kommer imorgon så han tar med sig det :) Så nu kan jag få lön :D

I'm so hungry, I'm gonna swim^^

Hahah! Så det kan bli när man tänker :P

Kom i vart fall precis hem. Efter jobbet gick jag till manpower och fick kläder. Shit vad stora byxorna var :O Får in två knytnävar i midjan, så jag får ta mitt rosa skärp ;) Trodde att small skulle bli perfekt att jobba i, men icke! Jag kommer typ snubbla runt ^^

Dålig bild men ja, ni ser :P

Imorse när jag kom till jobbet mötte jag Simo (killen som jobbar där) utanför. Han ba Vad gör du här? Vi jobbar inte idag? Man ser inte att han skojjar heller för han rör inte en min. Men han skulle bara till läkaren.

Åå imorse innan jag gick till jobbet skulle jag lämna in mitt flyttpapper. Men ja självklart tog han framför mig en kvart 20 minuter på sig innan han var klar. Jag hann inte, så jag får fixa det imorgon. Gick upp tidigt i onödan :(

Skumt ;)

Kom hem för en stund sen. Var tvungen att åka och handla, så jag åkte till Bekkestua. Skulle gett in min flyttlapp med, men dom hade stängt, så jag får gå dit imorgon innan jag börjar, det är påvägen så :)

Tog en tidigare buss till jobbet imorse, så jag satt i 20 minuter och softade, drack lite varm choklad. När klockan var halv så började jag lasta upp på en back och körde in den i diskmaskinen. Plockar bort det rena som dom diskat innan jag kom. När jag sen vänder mig om igen ser jag bara hur det forsar skum ur diskmaskinen :O Så jag går fram och öppnar diskmaskinen, jag visste inte vad jag skulle göra, då kommer det ännu mer. Jag är så klantig. Precis då kom han killen som jobbar där in och frågade vad jag höll på med. Jag ba öö :question: Det bara börja komma massa skum. Då börjar han typ asgarva. Det var han som hade hällt i vanligt diskmedel i diskmaskinen. Jag var så sjukt trött på morgonen när jag kom, och dom såg det. Så han ville jävlas med mig så att jag skulle vakna till. HAHAH! Shit vad vi skrattade.
Dock var det inte lika roligt att få bort allt skum ur diskmaskinen sen och det bara staplades med disk ^^ Men jag hann till klockan var 3 i vart fall :)

Hur har eran dag vart? :)

Godnatt!

Nu bör jag sova. Ska upp nio. Jag kommer vara så trött.
Hoppas jag sover bättre än inatt! Sov massa dåligt utan min älsk! :(